Alla inlägg under oktober 2012

Av Petra - 9 oktober 2012 17:34

Det är svårt att vara gränsöverskridande. Gränserna begränsar - och det är väl tanken med en gräns?
Men varför har vi gränser inom landet?
Jag bor i ett län, men arbetar i ett annat. Bussarna går över gränsen - vilket är bra! Tyvärr stannar inte bussen vid alla hållplatser där. För den ovane resenären är det inte självklart. Att missa en hållplats betyder då en extra promenad på, kanske 3-4 km, en ganska l lång sträcka särskilt om man har bråttom.
Så min fråga blir: varför försvåra och försämra för resenärerna?

Av Petra - 4 oktober 2012 16:44

Idag är en mellandag. Har justerat några protokoll på förmiddagen. Sitter nu och läser Vänsterpartiets budgetmotion. Samtidigt rinner honungen sakta ner i burken. Kastar ett getöga då och då för att se när det är dags att byta.
Tar fram en ny, tom burk och byter snabbt. Skruvar på ett lock och försöker få etiketten att sitta någorlunda rakt.
Ännu ett streck för att hålla räkningen på antalet kilo.
Funderar över vad som skiljer Vänsterpartiets politik från de andra partiernas. Förutom det uppenbara att V står för en solidarisk fördelningspolitik ... så verkar inga andra se att vi kan dela på jobben och alla blir vinnare. Eller att det krävs mer resurser, pengar och personal, för att höja kvaliteten i välfärden.
Valfrihet är inte frihet.
Dags att byta honungsburk.

Sök i bloggen

Presentation


Jag bor på landet, men är inte något naturfreak. Med torrdass på gården och vedspis i köket drar jag mitt strå till stacken när det gäller att kyla ner jordklotet.

Boendes på landet har jag inget fast arbete utan arbetar med både det ena och det andra

Besöksstatistik

Kategorier

RSS

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

3 besvarade frågor

Bloggar

Länkar


Skapa flashcards