Alla inlägg under april 2008

Av Petra - 30 april 2008 19:12

Var på stämma i helgen. JAK Medlemsbank. Aldrig har jag sett så många deltagare. Med alla ombudsröster och barnröster så var vi 230-250 medlemmar! Många motioner att behandla och dessutom en infekterad diskussion kring valberedningens styrelseförslag.

En sak tror jag att alla som var där kan enas kring och det är att det inte håller. Det blir liksom inte riktig demokrati att genomföra en stämma där många kanske inte ens visste vad det var man beslutade om. Egentligen borde vi haft tid för ordentliga diskussioner. Tid för möten och dialog utan förutfattade meningar. Då kan vi kanske utvecklas mycket mer.

Men, tyvärr verkar det istället som om vi går mot representativ demokrati. Något som jag ser som en nödlösning. Vi måste få möjlighet att pröva andra idéer först.

Sök i bloggen

Presentation


Jag bor på landet, men är inte något naturfreak. Med torrdass på gården och vedspis i köket drar jag mitt strå till stacken när det gäller att kyla ner jordklotet.

Boendes på landet har jag inget fast arbete utan arbetar med både det ena och det andra

Besöksstatistik

Kategorier

RSS

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

3 besvarade frågor

Bloggar

Länkar


Skapa flashcards