Alla inlägg under september 2007

Av Petra - 24 september 2007 12:16

Varför är det så kontroversiellt med att ha öppna möten i de kommunala nämnderna? Är politikerna rädda för att folket ska få höra vilket dravel som sägs och vilken kackafoni av löjliga, okunniga kommentarer som fälls?

Nu har vänsterpartiet i Nordanstig lagt en motion om att ha öppna nämndsmöten och en stor anledning till varför det behövs är faktiskt för att i en del av nämnderna så händer ingenting. politikerna sitter bara och väntar ut varandra och hoppas att något annat parti ska komma med de obehagliga förslagen om t.ex nedläggningar av skolor.

FEGT!

Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Presentation


Jag bor på landet, men är inte något naturfreak. Med torrdass på gården och vedspis i köket drar jag mitt strå till stacken när det gäller att kyla ner jordklotet.

Boendes på landet har jag inget fast arbete utan arbetar med både det ena och det andra

Besöksstatistik

Kategorier

RSS

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

3 besvarade frågor

Bloggar

Länkar


Skapa flashcards