Alla inlägg under april 2011

Av Petra - 21 april 2011 14:04

 

Nässlorna var så små så att de inte syntes i bild, men det gör krokusen.


Det är en underbar tid nu, men det går i ett rasande tempo. På bara några dagar har snön försvunnit och nässlorna tittar försiktigt fram under lövhögarna.

Bina surrar och med benen fulla av pollen ser de ut att ha konstant bakvikt.


Nu är tiden för planering snart slut. Det som inte hinns med nu, det kommer jag inte hinna med i sommar heller. Som tur var är Framtidsveckan över. Det var fantastiskt roligt - men svettigt. Inte blev det mindre stressigt av att jag fick jobb i all röran. Sämsta möjliga planering, men vem tackar nej till världens roligaste jobb? Att få syssla med politik - och få betalt!


Det känns som att mycket tid går åt till att bara sätta sig in i frågorna, men jag lär mig otroligt mycket. Lärdomar som jag hoppas att jag ska få nytta av i mitt eget politiska engagemang här i Nordanstig. Vi är visserligen en liten kommun, men det finns ju inget som säger att man inte kan lära av de som kan mer - och har mer resurser.


Jag var iväg på en nätverksträff om medborgardialog. Det var otroligt spännande och jag hoppas innerligt att vi ska kunna applicera några av arbetsssätten på det kommunala planet. På vissa sätt har vi faktiskt ett försprång. Som liten kommun tror jag inte att det finns många i kommunen som upplever att avståndet till kommunalråden är särskilt långt. Det är en fördel.


Men nu är det dags att börja förbereda sig för 1:a maj. Som vanligt kommer Vänsterpartiet i Nordanstig att ansluta sig till Hudiksvallståget - det är liksom mera fart när man är flera. Och de har ju en stad att tåga genom ... :-)


Själv ska jag i år inte vara med. Jag kommer att passa på att lära känna vänsterpartisterna i Sundsvall för det är ju där som jag jobbar nu för tiden.

Sök i bloggen

Presentation


Jag bor på landet, men är inte något naturfreak. Med torrdass på gården och vedspis i köket drar jag mitt strå till stacken när det gäller att kyla ner jordklotet.

Boendes på landet har jag inget fast arbete utan arbetar med både det ena och det andra

Besöksstatistik

Kategorier

RSS

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

3 besvarade frågor

Bloggar

Länkar


Skapa flashcards